Părerea mea despre giveawayuri&co. (long!)

21 aug. 2011

Lenea nu prea m-a lăsat să scriu, deşi aveam această idee-n cap, de câteva luni bune, iar acum inspirată fiind din postarea Andreei, here i am. 
Eu particip la  o groază de giveawayuri, ştiind uneori că şansa mea să câştig e mai aproape de 0% decât de 100%. Şi totuşi, îmi place... că devin agitată, când citesc postarea "The winner is..". de parcă premiul ar fi 10.000.000.$. E o senzaţie care-mi place, and thats it!

Un giveaway în ochii mei

În primul rând când am văzut primul giveaway ever, de pe un blog mi-am zis WTF? Fata asta n-are soră, prietenă, mamă, soacră, cui să-i dea bunătăţile astea? I mean seriously, prietenele mele nici acum nu înţeleg care e faza, şi sinceră să fiu nici eu..adică jos pălăria dacă nu ai unde să-ti pui banii, şi bagi în giveawayuri!
Îmi cer scuze, bugetul meu este f limitat, şi ştiu întotdeauna unde merge până şi ultimul bănuţ. Poate ăsta e motivul pt care nu le-am înţeles niciodată pe aceste fete.
Şi în aceeaşi timp le-am apreciat şi mulţumit, că s-au gândit la cei mai puţin norocoşi, dându-le ocazia să câştige fel de fel de premii. Really, dacă nu erau aceste bloguri, nu aş fi putut încerca nici măcar un produs, din cele câştigate la concursuri. Şi chiar dacă azi ştiu care este diferenţa dintr-un eyeshadow de firmă, şi unul no-name, tot nu-mi permit să dau 70-80 de lei pe un ruj, doar pt că scrie pe el 3 litere, şi are o culoarea unică.
De cele mai multe ori, găsim înlocuitori, dupes, şi nu merită să dăm banii pe un nume. Nu zic că atunci când ai bani, să nu-ţi iei un creion negru cu 100 lei, că deh, dacă ai cu ce, ai cu ce, punctum.

Despre reguli

Following via GFC: sinceră să fiu asta mi se pare cea mai stupidă idee, regulă. De ce?
Pt că dacă cineva apasă acel buton, nimeni nu-ţi va garanta că va mai reveni vreodată pe blogul tău, şi va deveni cititor fidel.(şi eu am dat follow aiurea peste tot, just for fun).
În plus de ce ai nevoie tu de 563284 de followers? Ce demonstrezi tu cu acest număr? Ştiu, este o obsesie, care te face să te gândeşti că eşti iubită şi plăcută de o groază de oameni (probabil aşa şi este..). Mi se pare că isteria followului este ca şi cea a likeurilor, sau a commentului, din vremea hi5ului. Maybe its just me..

E-mail: that's ok, îl scriu chiar şi când nu mi se cere, poate-mi scrie respectiva că am câştigat. Spams? Thats not so ok. Am câştigat o groază de milioane, m-au contactat de la bănci, de la loterii, de la campanii la care nu am participat, etc.:))
+Aici e punctul în care sunt şi nu sunt de acord cu Andreea. Este un sentiment complicat şi ciudat, atunci când nu ştii să te hotărăşti. It's actually frustrating! 
Da, are dreptate când spune că ea după ce că-şi pune banii, timpul, într-un astfel de concurs, nu mai are chef şi obligaţia de a o anunţa pe câştigătoare. You know, my place, my rules. Şi sunt de acord cu ea: dacă nu s-a cerut e-mailul din start, probabil nu te va anunţa nimeni că ai câştigat, este obligaţia ta să te interesezi. Doar tu vei beneficia de un premiu care te-a tentat, poţi să depui şi tu puţin efort, nu?
Pe de altă parte îmi place să văd un mail cu subiectul "Congratulations..". Aww:D (cel mai mult îmi place cînd mă anunţă cineva pe blog, atunci doar stau şi zâmbesc, de parcă aş fi prăpădită:D). Şi nu cred că este un efort f mare să scrii "Vezi că ai cîştigat pe blogul meu aici." Doar n-ai 100 de cîştigători:P
Nimeni nu are obligaţia să mă anunţe, dar totuşi sunt situaţii şi situaţii. De ex. eu am câştigat odată, după ce prima fată nu a răspuns organizatoarei. Ei bine, eu când am văzut că câştigătoarea a fost anunţată am şters poza concursului de pe blog, şi fiind ocupată am uitat să mai trec pe acolo, deci nu aveam de unde să aflu că am câştigat. 
Plus, că un mail mi se pare mai intim, i mean, ştiu că acele 2 rânduri sunt scrise numai pt mine, şi dacă mai vin şi din alte colţuri ale lumii, este şi mai bine!

FB,Twitter&Co.: cum intru pe blog şi văd o căsuţă cu Like, apăs butonul. Îmi place să văd noutăţile, gândurile fetelor pe FB.
Însă regula cu "Dacă strângi 6789 likeuri ai un entry" mi se pare puţin enervantă. Nu mai ţin minte la cine a fost primul concurs de acest gen la care participasem, dar ştiu că aveam 9 likeuri, şi credeam că am cele mai multe..într-un final am aflat că am avut cele mai puţine, cea de pe primul loc având peste 200:))
Mulţi dintre prieteni nu au Fb, sau nu-s interesaţi de aşa ceva, deci mi se pare aiurea să scriu la cineva "Dă şi tu un like aici".
I guess, this is just my frustration:))

Regula "Răspunde la întrebarea.." sau "Povesteşte o întâmplare..": asta poate fi fun, sau nu.
Întrebarea "De ce vrei acest produs?" este cea care-mi dă bătăi de cap, căci odată ce intru cu intenţia de a mă înscrie, este clar că mă interesează produsul. Degeaba îţi spun eu ţie că am citit pe blogul Mărioarei cât de bun este, şi mor de ciudă să-l încerc, cumva cu aceste răspunsuri niciodată nu câştig, deci clar: nu mă descurc.
Face it: întrebarea "Ce ai vrea să vezi pe blogul meu?", este jenantă, mai ales dacă abia ai descoperit blogul.
Poveştile de obicei sunt fun, sad, whatever, îmi place să citesc comentariile scrise de fete (ori băieţi, who knows?).
Recent o fată a cerut să scriem ce vrem noi pe lângă GFC,etc., iar după încheierea concursului a publicat cîteva din aceste răspunsuri. A fost foarte nostim, ziceai că unele erau de pe altă planetă:))

Postare pe blog/Share pe FB: este o reclamă cam forţată, dar merge, probabil aş folosi şi eu această regulă.

Adăugare în blogroll: merge şi asta, deşi dacă nu-mi place blogul, dar premiul m-ar încânta, tot nu mă voi înscrie la giveaway. It sounds just stupid.

Sidebar: îmi place, ea are reclamă, eu am un reminder:) Everybody wins, yeey!

Abonare prin mail: dacă nu trimite 15/zi, challenge accepted:))

Enter me sau Particip: nonsens, dar asta e doar parerea mea. Poţi verifica, (şi cred că este indicat) zilnic commenturile, deci poţi şterge ceea ce nu ţine de concurs, sau pur şi simplu nu-l publici, ori ceri din start să nu scrie nimeni offtopic acolo. Problem solved!

*Note: am scris strict părerea mea, şi doar în cazul în care aceste reguli sunt obligatorii, dacă-s opţionale, nu avem despre ce discuta:)


Extragerea câştigătoarelor

Am văzut mai multe moduri, totuşi cel mai comod mi se pare random.org. Clar. Pe Mr. List Randomizer nu-l iubesc, pt că nici el nu mă prea place:))
Asta este decizia fiecăruia, dacă are timp, energie,etc. Îmi place totuşi să văd o poză cu random, dar dacă nu este, te cred pe cuvânt:)


Deadline şi anunţarea câştigătorilor

Deadline: data când se încheie un concurs. Nothing special.
Anunţarea câştigătoarelor: nah, că asta este altceva. 
Ştiu, că toată lumea are o viaţă, că pot apărea probleme,etc. dar atunci când scrii că giveawayul se încheie pe 16, iar tu vei extrage câştigătoarea pe 21, să fie pe 21!
E blogul tău, faci ce vrei, dar nu mă fă să-mi pierd încredrea, stima pt tine ca bloggeriţă.
Nu mă refer la cele care anunţă cu câteva zile după data iniţială, ci la cele care nici dupa 2-3-4 luni nu fac nimic.
Cred că asta se numeşte fake-giveaway. (astfel de fenomen găsiţi în sidebarul meu, unul din g.a.uri s-a terminat pe 4 mai, şi de atunci până-n iulie mă uitam aproape zilnic dacă a publicat ceva,dar nimic..oricum, dacă nu mă-nşel în iulie a publicat cîştigătoarea unui concurs de-al ei din ianuarie..anyways, dacă nu ai chef de aşa ceva, nu te mai apuca.)
Acest lucru este cel mai enervant!

Concursuri makeup

La asta chiar nu am de comentat, pt că nu mă pricep, dar trebuie să te pregăteşti totuşi că alegerea va fi subiectivă, şi că întotdeauna există cineva mai bun ca tine. Sad, but true.
Trebuie să ştii să pierzi:)

Şi cred că am ajuns la final:)
Poate vă întrebaţi dar atunci de ce mai particip, dacă nu-mi convine?
Ei, după cum ziceam, astea-s doar păreri şi gânduri, şi cam atât. N-o să incep să scriu la Ionel, că bă, mai bine faci aşa, că ar fi mai simplu. Eşti liber să faci cum doreşti, este?

Dacă aţi avut răbdare până aici aştept păreri, dacă nu, mulţam' că ai trecut pe la mine:)


GoodNight!

P.S. : sunt uber-obosită,aşa că treceţi peste greşeli,şi cred că voi publica dimineaţa,so Neaţa!!:D

3 comentarii:

Ionny spunea...

Deacord cu ce ai scris. O mica precizare legata de GFC: in general bloggeritele vor sa aiba un numar cat mai mare de urmaritori deoarece acesta este relevant pentru firmele care sponsorizeaza concursuri sau care ofera produse spre testare. Este primul lucru la care se uita.. numarul de persoane inregistrate si apoi traficul:D

Madlen spunea...

foarte tare postarea.si ionny ai dreptate. de exemplu sigma,needs followeri:P

morphine spunea...

Da, din păcate concursurile ca SIGMA cer o groază de followers, ceea ce tot este stupid, dar whatever.
Dar mă gândesc că odată toate ne maturizăm, o să ne lăsăm de bloguri (nu zic că doar imaturii au blog, doar că o să avem alte chestii mai importante-n viaţă), osă avem familii etc, şi până la urmă pt ce atâţia followeri?

Trimiteți un comentariu

Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.